Naturalne metody radzenia sobie ze stresem. 18


Po dniu pełnym zdarzeń i stresujących sytuacji czujesz się podenerwowana i nadmiernie pobudzona. Serce nieprzyjemnie kołacze Ci w piersi, a czarne myśli wirują w głowie jak huragan.

Badania pokazują, że stres prowadzi do produkcji histaminy, która ma działanie pobudzające. Jest to jeden z powodów uzależnienia się od stresu i dramatycznych zdarzeń– stymulujący efekt histaminy oraz hormonów.

Najlepszą i najprostszą metodą walki ze stresem jest dobry sen oraz kwiaty, zioła i naturalne preparaty, które przynoszą ulgę, wyciszenie i obniżają stany niepokoju.

Przy dobrym śnie, mózg produkuje melatoninę i zamienia ją w serotoninę zapewniając ci tym samym dobry nastrój i zastrzyk energii.  

Serotonina chroni również przed zachciankami na niezdrowe przekąski! 😉

Przedstawię Ci dzisiaj wiele opcji, a ty potraktuj je jako bufet i wybierz dla siebie najlepsze kąski 😉

 

naturalne metody radzenia sobie ze stresem

naturalne metody radzenia sobie ze stresem

Niektóre z badań pokazują, że uzdrawiające kwiaty, zioła i odpowiedni styl życia przynoszą lepsze rezultaty niż leki na receptę w zakresie walki z depresją i lękiem.

Sama stosowałam nalewkę z dziurawca i melisy podczas średniego nasilenia depresji, na którą choruję od dawna. Starszemu synowi cierpiącemu na wrodzoną nie przyswajalność żelaza podaję regularnie sok z pokrzywy z żurawiną i miodem. We wszystko od lat zaopatruje się w sklepie kuzdrowiu.pl.

zioła:

♥ Rumianek swoim wyglądem przypomina stokrotkę i nie ma osoby, która by go nie znała. To niepozorne zioło jest numerem jeden w walce z ww. zaburzeniami. Już w starożytności służył do leczenia układu oddechowego, trawiennego oraz problemów skórnych. Rumianek zawiera w sobie terpenoidy i flawonoidy, które obniżają poczucie lęku i wywołują senność. Jest to najlepszy napój przed snem. Rumianek ma również działanie przeciwzapalne. Codziennie rano piję filiżankę herbaty rumiankowej, niesamowicie mnie to relaksuje. W końcu ważne jest to, aby cieszyć się swoją pracą, a nie pędzić do przodu coraz szybciej. 

♥ Dziurawiec znany jest ze swoich właściwości antydepresyjnych i w odpowiednio dobranych dawkach, przynosi świetne rezultaty. Należy uważać na niego w okresie wiosenno-letnim, gdyż może powodować uczulenie na słońce.

♥ Lawenda– te piękne jasnofioletowe kwiaty od dawna wykorzystywano jako środek nasenny i relaksujący. Wystarczy skropić pościel przed snem, aby odpłynąć w ramionach morfeusza 😉 Pamiętajcie, aby używać naturalnego ekstraktu z lawendy.

♥ Olejek cytrusowy- cytryna, pomarańcza, grejpfrut normalizuje poziom hormonów stresu i pobudza układ odpornościowy do pracy.

♥ Melatonina to hormon wytwarzany nocą przez gruczoł szyszynki, który pomaga nam zasnąć. Jeśli prowadzisz zdrowy tryb życia i dostarczasz organizmowi odpowiednią ilość światła słonecznego w ciągu dnia, twój organizm wyprodukuje jej odpowiednią ilość. Aczkolwiek u wielu osób występuje zbyt niski poziom, melatoniny który maleje zwłaszcza z wiekiem. Suplementacja melatoniny jest uważana za bezpieczny i efektywny sposób wywoływania senności.

 

 

 

optymalne warunki snu 

Zaśniesz o wiele łatwiej i twój sen będzie lepszej jakości, jeśli wniesiesz kilka poprawek do swojej sypialni i nawyków przed snem:

♥ Przyciemnij sypialnie. Nawet najmniejsze źródło światła będzie działać na mózg pobudzająco i utrudni Ci sen.

♥ Wywietrz pokój. W dobrze wywietrzonych pomieszczeniach śpi się nam lepiej. Jeśli jest Ci za zimno, załóż skarpetki 😉

♥Unikaj urządzeń elektronicznych. Wyłącz w nocy wi-fi, nie oglądaj telewizji, ani nie patrz w ekran tableta na godzinę przed snem. Badania pokazują, że niebieskie światło emitowane przez urządzenia zakłóca rytm dobowy.

♥Zadbaj o naturalne materiały. Unikaj poliestru, wybieraj oddychającą pościel z bawełny czy bambusa.

♥Ćwicz wcześniej. Zadbaj o to, aby wysiłek fizyczny zakończył się trzy godziny przed pójściem spać.

♥Dbaj o to, aby sypialnia była relaksującym miejscem. 

wdzięczność

Przeprowadzono kilka eksperymentów badających zależność pomiędzy wdzięcznością, a dobrym samopoczuciem. W grupie ludzi opisującej zdarzenia, za które jesteśmy wdzięczni, odnotowano znaczącą poprawę samopoczucia.

Opierając się na tych badaniach, warto każdego dnia zwracać uwagę na to, co dobrego nam się przytrafia. Prowadzenie dziennika wdzięczności i uważności pomaga nam pamiętać, że szklanka jest do połowy pełna, a nie do połowy pusta.