Metoda piętrzenia nawyków 21


Co by było gdybyś rano wstała wypoczęta i z błogim uśmiechem na ustach?

Co by było gdybyś wychodząc rano, nie biegała z szałem w oczach po domu szukając kolejny raz kluczyków, portfela czy telefonu?

Co by było gdyby  za każdym razem Twój Mąż/Partner będąc na zakupach przynosił Ci kwiaty, czy ulubione czekoladki? 

Pewnie oczami wyobraźni widzisz już to idealne życie. A co jeśli powiem Ci, że taki stan rzeczy jest bardzo prosty do osiągnięcia? 

Mowa tu o procedurze piętrzenia nawyków, którą przejrzyście opisał Steve Scoot w swojej książce ” Piętrzenie nawyków. 97 małych zmian, które odmienią twoje życie” .

 

2

 

 

metoda piętrzenia nawyków – co to jest?

 

Idea piętrzenia nawyków nie tkwi w pojedynczych zmianach, lecz ciągu kilku, małych zmian wykonywanych o kreślonej porze. Taka prosta procedura niesłychanie ułatwia nam funkcjonowanie o poranku, czy podczas wychodzenia z domu, a dzięki tworzeniu list kontrolnych  bardzo łatwo i szybko można ją wprowadzić na stałe.

“Duże drzwi chodzą na małych zawiasach”  –W. Clement Stone

 

Duże efekty są często wynikiem drobnych wydarzeń… Niewielkie zmiany mogą przynieść duże korzyści zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

przykład autora

“Ogólna” poranna procedura piętrzenia nawyków. 

» Wstaję i ścielę łóżko (powód; pracuję w domu, więc porządek ma wpływ na moją wydajność)

» Idę do łazienki i ważę się (powód: biegam w maratonach i konieczne jest utrzymywanie stałej masy ciała)

» Myję twarz ciepłą wodą i żelem do mycia twarzy (powód: badania wykazały, że mycie twarzy pomaga rano dobudzić się i czuć się pełnym energii) 

» Idę do kuchni i wypijam pół litra zimnej wody z cytryną (powód: cytryna również pobudza, a przy okazji wypijam dwie z ośmiu dziennych porcji wody)

» Łykam dzienną porcję witamin (powód: regularna suplementacja witamin uzupełnia braki w mojej diecie)

» Robię koktajl witaminowy (powód; prosty koktajl to kolejna dawka energii na cały dzień)

» Wysyłam mojej dziewczynie czułego sms’a (powód: podstawą udanego związku jest codzienne dbanie o szczegóły)

» Dodaję do aplikacji na telefon komórkowy nawyki, które staram się obecnie wprowadzić (powód: regularne śledzenie nawyków to najlepszy sposób na to, żeby wprowadzić trwale zmiany)

piętrzenie nawyków

 

o książce 

Autor proponuje Ci doskonałą, skuteczna i bardzo prostą metodę  wprowadzania zmian. Dzięki tej książce uda Ci się w przyjemny sposób wprowadzić bardzo drobne zmiany, które dadzą bardzo duże zbiory w krótkim czasie. To ty decydujesz w jakich dziedzinach życia potrzebujesz modyfikacji dotychczasowych działań, autor podaje ci na tacy 97 drobnych zmian, które z powodzeniem możesz wykorzystać i przerabiać pod swoje potrzeby.

W książce znajdziesz:

  • 8 elementów procedury nawyków,
  • listy kontrolne i wyzwalacze procedury,
  • wydajność– planowanie czasu i usuwanie rozpraszaczy,
  • relacje międzyludzkie,
  • finanse – limit wydatków, bony, kupony i porównanie cen,
  • porządek- segregacja dokumentów i wyrzucanie niepotrzebnych rzeczy,
  • dobre samopoczucie,
  • zdrowie i sprawność fizyczna,
  • wypoczynek.

zmiana nawyków

Książka jest zbiorem inspiracji i konkretnych przykładów, które wprowadza się  bez wysiłku w swoją codzienność. Idealna do czytania fragmentarycznego i wprowadzania wybranych nawyków po kolei. Nie do końca pochwalam marnotrawienie papieru, ale muszę przyznać, że dzięki takiej kompozycji zyskuje na przejrzystości.

W pojedynczych fragmentach potrafi mile zaskoczyć.

 

recenzję przedstawiłam Wam dzięki

SENSUS-Logo-800x500_c