Nowe podejście do motywacji, planowania i organizacji. Decyduj! 8


Nie bez powodu wybrałam dzisiejszy dzień na publikacje tego tekstu. 

Końcówka roku to idealny czas nie tylko na tworzenie planów, ale również na podsumowania i przewartościowanie swoich działań, oraz metod.

Steve McClatchy- jedenasty z dwanaściorga rodzeństwa, trener, konsultant, pisarz i przedsiębiorca, swoją fascynację kwestią zarządzania czasem zawdzięcza funkcjonowaniu w tak licznej i chaotycznej rodzinie. Przez lata wypracował swój system motywacji, planowania i organizacji, którym dzieli się z nami w książce “Decyduj. Zrób to sam, zanim inni podejmą decyzję za ciebie.” 

 

Decyduj Steve McClatchy

W życiu są rzeczy, które musisz robić i takie, które nie są wymagane. I tak się składa, że to co najważniejsze i najprzyjemniejsze- szczęście, osiągnięcia, zmiany na lepsze i przywództwo- należą do tej drugiej kategorii. Przed nikim innym za te rzeczy nie jesteś odpowiedzialny….

Osiągnięcie równowagi pomiędzy “trzeba” i “nie trzeba”, między zyskiem i zapobieganiem nieprzyjemnościom to sposób na to, by każdy dzień kończyć z poczuciem satysfakcji ze swoich wysiłków.

Decyduj więc! Decyduj, na co przeznaczyć czas na podstawie rezultatów, które możesz uzyskać. Zdecyduj, że podążysz naprzód!   

Coraz więcej osób cierpi na syndrom wypalenia zawodowego. Nie musi tak być. Codziennie każdy z nas staje przed pytaniem : Jak mam spędzić przydzielone mi 24 godziny, aby je wykorzystać jak najlepiej? 

Umiejętność ustalenia właściwych priorytetów i delegowanie zadań na początku może być wyzwaniem. W “Decyduj” za pomocą przykładów i prostych ćwiczeń, autor krok po kroku uczy zmiany podejścia do podejmowania decyzji i właściwego wykorzystywania czasu. 

 

nowe podejście od motywacji, ustalania priorytetów, planowania, organizacji i realizacji planów

Autor przedstawia nam nowy schemat ustalania priorytetów, który można streścić w następujący sposób:

A= zadania nastawione na zysk

B= dokumentowanie zadań służące zapobieganiu nieprzyjemnościom

C= inne zadania służące zapobieganiu nieprzyjemnością 

oraz prezentuje nam uzyskane w ten sposób rezultaty:

A= realizacja celów, postępy, przywództwo

B= ważne obowiązki konserwacyjne

C= inne obowiązki konserwacyjne

Jako przykład przedstawia nam “obowiązek wyrzucania śmieci”. Zawsze będzie to punkt C, niezależnie od tego ile czasu zostało do przyjazdu śmieciarki- bo jeśli tego nie zrobisz, na pewno wkrótce dostaniesz sygnał od rodziny czy sąsiadów, że twój kosz śmierdzi!

W naszym nowym podejściu podobna sprawa nigdy nie będzie A, ponieważ nie zapewnia nam rezultatów, które się w Twoim życiu liczą. Nie trafi również do kategorii B, gdyż nie jest dokumentowana.

Twoje życiowe wyniki nie zależą od jej załatwienia! 

Wykonanie tego zadania zapewni Ci jedynie złudzenie produktywności, a to jest największa przeszkoda w dążeniu do tej prawdziwej. 

Książka Decyduj Steve McClatchy  dostarcza nam ogromnej wiedzy w dziedzinie planowania, organizacji i zarządzania czasem. W przystępny sposób systematyzuje nam dotychczasową wiedzę i skłania do ćwiczenia nowych umiejętności. 

zawartość książki 

  1. Dwa rodzaje motywacji. Zysk i zapobieganie nieprzyjemnością.
  2. Wszystko zależ od Ciebie. Jak uniknąć wypalenia i dążyć do równowagi.
  3. Ustalania priorytetów w odniesieniu do rezultatów.
  4. Energia i motywacja. Zdecyduj, skąd je czerpać.
  5. Jak zmieni się Twoje życie, kiedy zrozumiesz wartość czasu.
  6. Planowanie w skali miesiąca, tygodnia i dnia.
  7. Jak sobie radzić z przerwami w pracy.
  8. Jak sobie z tym wszystkim poradzić. Zarządzanie czasem w praktyce.
  9. Do dzieła!

do dzieła!

Chcesz wiedzieć, kim jesteś? Nie pytaj. Działaj! Twoje działania określą Cię i zdefiniują.

Thomas Jefferson

  • Zapowiada się bardzo ciekawie – chyba muszę przeszukać księgarnie 🙂 Pozdrawiam!

  • Bożena Danuta Kultys

    Tego jeszcze nie czytałam ale zapowiada się bardzo ciekawie!

  • Kuuuurczę!!! Nie mam czasu a siedzę u Ciebie, herbatę popijam i planuję zakupy kolejnych książek… ojojojojojjjjj. Faktycznie dobra? Czy strata czasu?

  • Chyba powinnam ją przeczytać, bo niestety często mam problem z realizacją planów i z konsekwencją w działaniu. Muszę zmienić podejście do niektórych spraw.

  • Podchodzę dość sceptycznie do takich książek, ale może dam kiedyś szansę 😉

  • Katarzyna Mirek

    Muszę sobie zakupić tą książkę 🙂 zapisuję na listę w 2017 roku

  • Lubię tego typu książki. Twój opis również bardzo zachęca do zajrzenia. Koniecznie muszę wpisać na listę książek do przeczytania, zwłaszcza, że taka tematyka bardzo mi odpowiada. 🙂